I en vuggestue på landet.
I en vuggestue på landet, skulle Thea på 9 måneder, starte i vuggestue, Thea havde det meget svært med at finde sig til rette, det meste af tiden var hun meget utryg og ked af det. Hun er ikke særlig god til at spise og motorisk er hun heller ikke rigtig med, hun er ikke begyndt at kravle og hvis man prøver at stille krav til hende fx. når hun skal spise mm ,bliver hun meget sur og ked af det og har meget svært ved at bryde det igen. Hun har det bedst hvis hun kan få lov til at sidde i sin høje stol og bare få lov til at være for sig selv, hvor der ikke er nogen der kommer for tæt på og hvor der ikke er for mange omkring hende. Nu har Thea gået i vuggestuen i ca 3 måneder og det er ikke blevet ret meget bedre så vi er meget bekymret for Thea, om Thea`s sociale udvikling forløber normalt? Så pædagogerne holder et møde og beslutte at de vil kontakte sundhedsplejersken.
Jeg har valgt denne case fra min praktik sted, da det var noget der optog mig meget, at finde ud af hvorfor hun havde så svært ved at starte og hvad der kan gøres for at hjælpe hende og ville meget gerne have haft meget mere tid der, så jeg kunne have gået mere ind i sagen, og så syntes jeg at dette kunne være en god mulighed for at få noget tværfagligt sammenarbejde med andre faggrupper i denne episode, fx sundhedsplejersken, fysioterapeut m.m
Hej Lene
SvarSletDet lyder som en rigigt spændende case, du har valgt. Det bliver en stor udfordring,for det tværprofessionelle samarbejde, med henblik på at hjælpe Thea. Held og lykke ;0). Liselotte